Sunday, May 4, 2008

liar liar

orait.entri kali ni,tiada lagi tentang kuoirzoq.mungkin kamu sudah faham.atau menyampah.ok.dan aku sudah buktikan yang kuoirzoq manusia memang 100.

smalam aku keluar,naik motor,pergi jom heboh,ronda kangar.tiada apa2 yang menyeronokkan,melainkan melihat minah rempit dengan cutting badan A+.aku boring,aku berhenti di kedai,minum air milo ais.berbual tentang masalah remaja masa kini.habis segelas air,aku nak terkencing.aku ke tandas,aku kencing.dalam lubang tandas.bukan dalam sinki,macam abang aku.

mmg semasa kencing,aku tengok atas.ataupun pada dinding,sambil memerhati tulisan2 dan lukisan2 buruk hasil ciptaan manusia berotak kapasiti rendah.aku tertengok atas tangki air,ada wallet polo warna kelabu,sudah pudar.frekuensi degupan jantung aku meningkat.mungkin terkejut.aku ambil,aku bukak.aku tgk duit.ada 30.bukan 30#,tp rm30.aku xambil(mgkn sbb sikit sangat).aku keluar tandas,aku bagi kat tauke kedai.dia cakap terima kasih.aku cakap,biasa la.

point no 1-aku jujur.betul.

aku start motor,pusing2 lagi.semasa memandu aku terfikir,kenapa aku begitu jujur,memandangkan iman aku yang tidak (begitu) kuat.huhh.

ok.aku dah set mind aku.aku benci penipu.menipu dengan tidak confident.ataupun menokok tambah sesuatu cerita supaya ia lebih menarik.macam seorang kawan aku.(identiti adalah rahsia).setiap ceritanya pasti ditokok tambah.mungkin supaya lebih menarik,kelakar atupun lebih panjang.10 patah perkataan yang dia kata,pasti ada lagi sepuluh yang dia menipu.

aku tau,sebab dia selalu kantoi dgn aku.sekali pernah aku terdengar dia menceritakan pengalamannya bersama aku,kepada seorang lagi kawan aku.masa tu aku buat2 tidur.aku curi2 dengar.memang banyak yang di tambah2.dan ternyata cerita itu seronok dan kelakar.

aku search wikipedia.aku jumpa.manusia jenis ini dipanggil 'pathological liar'.menipu untuk meunjuk-nunjuk,keseronokan,ataupun saja2 menjadikan cerita lebih menarik.bodoh.memang aku xleh terima.dan sebenarnya memang ramai pathological liar.kita boleh detect.ok,aku bagi kamu link.bukak dan baca sendiri.pathological liar

sudah.aku mau pergi breakfast.di mcD.dgn awek.

point no 2-aku sudah terikut dgn kwn aku.wtf.

4 comments:

Anonymous said...

kito jupo duit kt tasik banding tu kiro rezki la deh???

aku lg sene kalu kito panggil ore tu hipokrit yang dayus.

boleh yeh???

hari5ahaja said...

buleh la yen.
yen gak tahu belakoooo!!!!!!!!!

Anonymous said...

oit mu mnipu ek...
kat kangar ne de McD?

MK Faizal said...

hahaha..
mujur wolet tuh tok jumpo kat ku..
bakpo lah pele aku toksir kecing maso tuh..
hahahaa...